Jun 3, 2012

dengar..empati..then..


Bila orang datang cerita masalah..kita dengar..then dia tanya prob kita plak..nk cerita apa..

Susah laa klu camnie..hidup saya x laa bermasalah sgt..Btul ke..

Jangan nk tipulaa..mana ada org hidup tanpa prob..

Btul laa..sebab semua prob saya ada pada yg btul-btul saya percaya..

Emm..mesti boyfren kann..

Huh..x maen laa bf-bf nie..ada yg lagi best dari bf kot..

Habes tue bff laa tue..

X..tot..tot..SALAH..

Habes sape..

Allah laa..Allah kann tak akan pernah kecewakan kita..Kalau kita ada prob sebesar dan seberat gunung everest pon..kita akan rasa ringan bila cerita kt Allah..

Lagipun bagi saya..kalau nk share masalah berat dengan orang2 yg baru masuk dlm hidup saya nie..kena berhati-hati..saya kena test sincerity dan kelancangan mulut mereka dlu..klu x..habis laa masa hadapan pemerintahan diri saya..tergadai kepada pihak yg tidak ada authority apa-apa terhadap saya..
OH TIDAK..

Hati seorang wanita amat complicated..kadang2 kita cerita kt org..but at the same time rasa macam org misunderstood tue yg takowt tue..oh no..camne klu bleh jadi modal nk bwat gossip panas..matilaa saya..
HATI TELINGA MATA saya x cukup kuat untuk nk face to face dgn benda yg amat matang camnie..
Gosip tue matang ker..

Kiranya artis yg ada gossip dh cukup matang..

#hipotesis 1 lagi panas satu gossip tue lagi matang..??

#hipotesis 2 klu gossip x panas kena kipas bagi marak lagi ke..

#hipotesis 3 bagi saya..ada gossip (x kesah gossip liar ke apa ke)kena matang nk jwb klu xnak jwb..bwat x layan pon oke gak aa..)..i mean ada gossip bkn mnunjukkan diri tue dh matang..tp cmna nk matang dalam menghadapi gossip..kawan saya pernah cakap..klu sekarang kita ada masalah..but kita lari dari prob tue..maybe in future prob yg sama akan timbul and time tue mesti kita akan rasa..

*aku dh pernah face prob nie tp time tue aq lari
*susah nk overcome walau dh pernah kene..x de experience arr..
*knape tuhan selalu bagi aku prob yg sama..dia x tau ke aq nk bleh nk solve bende nie sampai bile-bile..

Dan time tue..siapa yg akan ada di sisi untuk terus membantu..

Apakah solving the prob tue dgn meletakkan diri di tempat tinggi dan terus menghumban diri ke bawah..

Apakah solving the prob dengan keluar outing dan menikmati makanan di francais-francais syarikat amerika..

Apakah solving the prob dengan keluar tengok golden screen cinemas..

Apakah solving the prob dengan menceritakan pada orang prob kita kt orang then perkara tue diceritakan pulak kt orang lain..


APA METHOD YG PALING THE BEST NAK SOLVE SEMUA PROB KT DUNIA NI

Kembalilah kepada pemilik masalah..yang mendatangkan masalah itu..dan menyelesaikan kembali..bukankah Dia yang punya kuasa dan paling berkuasa..



ya Allah..kau bantu aku dalam hidup ini..kerna aku yakin Kau pasti tak akan pernah mengecewakan aku..~

No comments:

Post a Comment