May 13, 2012

rahsia allah tiada yang tahu..

banyak perkara yang berlaku dalam hujung minggu ini..
secara kasarnya..
saya ada reunion di sek saya selama 4 hari namun saya hanya dapat berada di sana selama
3 hari 1/2 sahaja..rupanya..
ada rahsia allah untuk saya dan keluarga..
adik yang dikasihi  telah kemalangan bersama rakannya..
alhamdulillah adik saya selamat..hanya tulang paha kiri yang patah..
kemungkinan besar juga tulang hidung patah..masih belum disahkan..
namun sahabatnya..khalid telah kembali ke sisi Rabbnya..






ya allah tiada kemudahan itu melainkan engkau yang menjadikannya mudah, dan engkaulah yang menjadikan kesedihan , dengan kehendakmu permudahkanlah..




allah pasti sayangkan dia





walaupun seketika cuma berada di sana allah telah memberi banyak  kekuatan supaya diri ini terus tetap teguh dalam cintaNya
sementara waktu ini akan banyak berada di hospital..menjaga dia..bermuhasabah..dan memerhati mereka yang juga diuji namun belum terbuka mata hati..
moga allah terima kita sebagai hamba..
tanpa DIA kita tak punya apa..tak kenal sesiapa..
tidak tahu mana tujuan hidup kita..
dan di sana nanti tidak pasti apakah syurga yang akan kita diami..
bersama mereka yang dikasihi sewaktu dunia telah tiada lagi..


No comments:

Post a Comment